קטגוריות
אימון עצמי כוח הריפוי הפנימי עבודה תודעתית תרגול רוחני

הקשבה לאחר


מסביב לכל אדם קיים שדה אלקטרומגנטי שמשפיע עליו. אנו חשופים לשדות זה של זה, והשדות מושפעים מהמחשבות והרגשות שלנו.

לעיתים אנו יכולים לפגוש אדם ולהרגיש כל כך הרבה מבלי שהוא יגיד כלום. זה חלק מהשדה שאנו קולטים תמיד בשיח עם אדם והוא מעבר מילים הנאמרות לנו על ידו.

​אנו מגיבים בצורה בלתי פוסקת לידע הלא נאמר לנו, במפגשים עם כל אדם, את הקרובים לנו אנו יכולים להרגיש וחושבים שזה עקב היכרות איתם אך גם כל היתר נקלטים על ידנו לרוב מבלי שניתן על זה את הדעת. בדרך כלל זה יעבור דרך פילטר של דעות ועמדות הלב, אך גם אם זה לא במודעות זה ישאיר עלינו חותם אנרגטי גם אם מזערי.

הוגדר בפסיכולוגיה שרק 20 % מהמסר זה המילים והיתר נתון למעבר, לטון ולאיך שהמילים נאמרות, לקצב שבהן נאמרות, לשפת הגוף, למבט ועוד הרבה מעבר לאנרגיה. אנרגיה היא משהו שאנו קולטים לרוב מבלי שנדע שקלטנו או ששידרנו, כמו רטט שבו אנו רוטטים

אם אנו רוצים לתת לילדנו את כל האהבה והתמיכה ועל מנת לעשות זאת אנו מוותרים על עצמנו הרי שהרטט שלנו יכיל גם את החוסר והוויתור על עצמנו והילדים יגיבו גם לזה. במודע או לא במודע, הם ילמדו את זה מאיתנו וכך ניצור מצב שבמקום לתת להם תחושה שהם במרכז ניתן להם רטט קורבני או חסר להעתיק מאיתנו (זה יכול להיות גם השלמה של זה- חוויה מקרבנת או רואה את החסר).

אם אנו רוצים לתת לאדם אחר מרחב לפרוק בו את צרותיו, אך זה קשה לנו מידי ולמעשה אנו לא באמת רוצים או יכולים להכיל ועם זאת בוחרים להתעלם מעצמנו על מנת לפנות לאדם שמולנו מקום, אז על פניו זה יראה לנו שעשינו שירות עבורו. אך אם בזמן שהוא מדבר נהיה בכיווצים וביקורת ובמחשבות קשות זה יתפוס נפח באנרגיה שנעביר אליו. לעומת הקשבה מלאה שהוא צריך או מבקש,הוא ייצא עם תחושה של חוסר. לעומת זאת בהקשבה מלאה יש נוכחות מרפאת לשני הצדדים. הקשבה מלאה היא מצב בו אנו מקשיבים לחלוטין לאדם שמולנו, בלי לחשוב מה נענה לו בתמורה, בלי לחשוב איך נגיב או מה בזה מזכיר לנו דברים אחרים.

כאשר אנו מסכימים להיות לחלוטין בהקשבה, מבלי להירקם בחוטי מחשבותינו העולות ומבלי לשפוט, לבקר או להשליך מילים שנאמרו על זיכרונות או חוויות מחיינו או מחיים של אחרים, אנו בעצם מפנים מרחב הקשבה מלא לאדם שמולנו לביטוי.

אנרגתית זו חוויה ממרכזת ומרפאת. למקשיב ולזה שמקשיבים לו הקשבה מלאה. גם אם האדם לא מודע לכך שהוא מוכל הקשבתית, הוא יחווה את זה וגם אנחנו.


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים