קטגוריות
טיפול בקושי כוח הריפוי הפנימי מימוש פונטיצאלים עבודה עצמית

טיפול בדיבור פנימי שלילי

טיפול בדיבור פנימי שלילי

דיבור פנימי שלילי – הוא שיח שלילי שאנחנו מנהלים עם עצמנו. זה יכול להיות דברים שאנחנו אומרים לעצמנו במחשבה או בקול רם. דיבור פנימי שלילי יכול להיות מאוד מזיק לבריאות הנפש שלנו, והוא יכול לגרום לתחושות של חרדה, דיכאון וחוסר ביטחון.

ישנן מספר דרכים לטפל בדיבור פנימי שלילי. אחת הדרכים היא להיות מודעים אליו. כאשר אנחנו מודעים לדיבור הפנימי שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לזהות את המחשבות השליליות שלנו ולבחור להחליף אותן במחשבות חיוביות יותר.

דרך נוספת לטפל בדיבור פנימי שלילי היא לתרגל אמפתיה כלפי עצמנו. כאשר אנחנו מתייחסים לעצמנו בחמלה ובכבוד, זה עוזר לנו להפחית את הדיבור הפנימי השלילי, ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים. 

טיפול בדיבור פנימי שלילי הוא עוצמתי עקב החוויה שהשיח הפנימי יוצר בנו, בכמות המלל והתוכן שאנו מדברים אל עצמנו באופן אוטומטי במחשבות. 

פרספקטיבה

השיח הפנימי שלנו הוא הדבר שיוצר את חווית החיים שלנו. למעשה הוא הדבר המשמעותי ביותר שיש לנו שליטה עליו. 

נסו לדמיין שמלווה אתכם כל היום אדם שמדבר אליכם כמו שאתם מדברים לעצמכם או חושבים על עצמכם, שהיה רואה ומתסכל עליכם, כפי שאתם מסתכלים על עצמכם. האם זו הייתה חוויה נעימה? 

במידה ולא, המשמעות של זה היא שהשיח הפנימי בתוככם הוא מרחב שלא נעים לכם, שאתם עבורכם הוא מקום שלא נעים לכם להיות בו ועם זה אתם חווים את חייכם.

שיח פנימי כיוצר את חווית החיים

משמעות המילה ׳שיח הפנימי׳ בסנסקריט – זהה למשמעות הביטוי ׳נשמת הקיום׳. 

סנסקריט זוהי שפה הודית עתיקה ומתוקשרת לחלוטין, שפת מהות ומשמעות וכאשר מדברים אותה כל מילה לוחצת על נקודות עצביות וחיווטים אשר מתקיימים בכל איזור הביטוי, חלל הפה, תהודת הצליל בגוף, נקודות בלסת לחצות שיניים וכו. בסנסקירט כמו בעיברית ניתן להבין מהות של משמעות עמוקה – מתוך המילים. 

משמעותה זהה למשמעות הביטוי נשמת הקיום. מכיוון ששם מצויה המפתח לכל חווית החיים כי זה הקו הישיר והראשון למחשבות שלנו לרגשות למשקפיים או הפילטרים שדרכם נחווה הכל.

אנו רואים שוב ושוב שכשאנו משנים גישה משתנה המציאות כפי שאנו חווים אותה. נסאים הרמיין פרופסור לפיזיקת הקוונטים, מסביר על התודעה שיוצרת את הקיום והקיום שיוצר את התודעה שוב ושוב. 

כוחם של הקולות שיש לנו בראש לנהוג בנו שאנו לא נוהגים בהם

הקולות שיש לנו בראש, בדרך שבה אנו מנווטים אותם למעשה מניעה את המחשבות והרגשות שלנו שהופכות להתנהגות ולמעשים. השיח השקט שבתוכנו הוא כנראה הדבר המשפיע ביותר על חיינו יותר מכל אדם אחר, האדם משפיע על עצמו. 

ואוטומט של שיח פנימי הם לרוב לא חיוביים, ביקורת אשמה, בושה, רצון להיות טובים יותר, השוואות למודלים בלתי אפשריים הם חלק מהמחלות של התקופה המודרנית שאנו חיים בה. 

כל מחשבה שמפעילה בנו רגש לא נעים גם אם זה על משהו שלחלוטין לא נוגע לנו מייצר הלך של השפעה על החיים שלנו.

אנשים רבים מסתובבים בעולם של מחשבות תקיפה שיוצרות להם חרדות, מחלות, קושי רגשי ורוחני מבלי שיעצרו בכלל לפקפק בהם, או לשאול למי ולמה ניתנים האנרגיה והקשב שלהם, ומה ההשלכות של זה על מצב הרוח שלהם. 

דיבור פנימי מלחיץ, מדאיג, מקטין, מאשים וכדומה הוא מסוכן לבריאות, לשמחה, למימוש העצמי בכל תחום ולאיכות החיים. ולמרות זאת קולות פנימיים לא מטפחים הם דבר מקובל ונורמאלי ובסדר. למרות שלמעשה הם הדבר שגובה את המחיר הגבווה ביותר שנוכל לשלם דרך חווית החיים שלנו. 

היתרון של עבודת הטיפול בדיבור פנימי שלילי

היתרון הגדול הוא שזה ניתן לשינוי בכל רגע ובכל גיל.

בכל רגע ורגע מחדש השיח הפנימי ניתן לתיקון דרך צומת הלב, למעשה כל הליכה לאוטומטיות יכולה להחזיר לשם, תרגול של מודעות מטפחת מזכירה לנו שאנחנו בכל רגע מחדש יכולים לשים לב באופן מודע ובוחר מה החוויה בתוכנו, וכשהיא לא טובה לשנות אותה.

גם ובעיקר כאשר האחרים מאתגרים אותנו, כאשר אנו נופלים למצבים שבהם קשה לנו לחשוב טובות על עצמנו או על חיינו או על האחרים, בגלים הגבוהים והסוערים של החיים שמופיעים לעיתים בחיים, תרגול מודעות מטפחת לדיבור הפנימי הופכת לנכס מהותי וממשי – שמסדר ומנקה לנו זיהומים פנימיים ופילטרים מקשים ומלחיצים ולפעמים אף כוח בורא שלילי במציאות. בחירה בד עוגן טוב ושרצוי ונעזר בו.

יש מהפכה וחווית אושר גדול בללמד את עצמנו שיח פנימי חדש, שיאפשר מרחב נעים בתוכנו, בית מזין ומכיל, על מנת שיהפוך לעוגן יציב בתודעה שלנו, גם מול סערות החיים הקשות.

עולם פנימי משתקף בעולם חיצוני

בקבלת הניסתר מוסבר שעולם פנימי תמיד משתקף בעולם חיצוני, משמעות זה היא שמה שאנו חווים במציאות הוא שיקוף של מה שיש לנו בתוכנו בתודעה.

ההלך הפנימי שבתוכנו, הטון והאווירה, הם מה שנחווה בעולם במודע או שלא במודע. 

דבר זה קשה להבין אבל קל לחוות. ולכן חשוב שנטפח את העולם הפנימי שלנו. ואחת הדרכים המשמעותיות, והמורגשות בעוצמה היא לעשות זאת דרך הדיבור הפנימי. 


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים