קטגוריות
טיפול בכאב טיפולים כוח הריפוי הפנימי מימוש פונטיצאלים

טיפול במערכת העיכול

הפן האישי שלי בעבודה עם מערכת העיכול

במשך שנים רבות כל כמה שנים הייתי מותקפת בכאבי עיכול נוראיים עד לרמה שלא יכולתי לתפקד. הדבר הזה היה קיים בגלים בחיי כל כמה שנים, וכלמרות שניסיתי כל טיפול במערכת העיכול, כל פעם מחדש הייתי נופלת למשכב של כמה חודשים עד חצי שנה עם כאבים חזקים ותופעות עיכול כואבות ושורפות, כל השנים מבלי לקבל אבחון ברור. 

הדרך מתסכול לריפוי עצמי וצמיחה חדשה

עשיתי את כל הבדיקות האפשריות (מקולונוסקופיות ועד בדיקות פרטיות של אי סבילות מזון ועוד ועוד) ובלי ממצאים. המערכת שלי היתה בסבל נוראי.

אך היות ולא קיבלתי שוב אבחנה לא היתה שום דרך טיפול קונבנציונלית שיכולתי לבחור בה, וגם לא ניתן לטפל לפי רפואה חדשה והריקול הילינג שהן רפואות לטיפול תודעתי שעובדים איתן רק ברגע שיש אבחנה של ההפרעה או המחלה שממנה סובלים. 

במהלך השנים כל פעם שהכאב היה מופיע ולא מפסיק לעיתים גם חודשים, ניסיתי כל מה שיכולתי, צומות וניקויים, מטפלים ורופאים מומחים, עזרה אנרגטית וטיפולים רגשיים אך לצערי אף אחד מכל מה שניסיתי לא ריפא ולא הקל ולו במעט על הסבל שחוויתי ולא על התסמינים, אך העבודה הפנימית והשתחררות או התרחקות מהקונפליקט כן עשו זאת.

בשנים שחלפו עשיתי עבודת ריפוי עצמי שאני שמחה לחלוק איתכם כאן את הדרך אליה ואת הקונפליקטים כפי שנמצאו על ידי מוריי האהובים ד״ר האמר וד״ר ז׳ילבר רנו, שייסדו את המחקר ואת הרפואות שמאפשרות לנו להבין את שפת הגוף (בין היתר המחלות), כדי להביא לצמיחה החדשה (והריפוי). אז ראשית הקדמה:

מהי מערכת העיכול

מערכת העיכול (digestive system) שלנו היא מערכת שלמה של איברים בגופנו שתפקידה לקלוט מזון ולהפוך אותו לאנרגיה זמינה ואבני בניין זמינים לגוף. מערכת העיכול קולטת את המזון שאנחנו אוכלים, שברגע שנכנס לגופנו עובר תהליכי פירוק וספיגה רבים, כל זאת על מנת שננצל ממנו את כל מה שרק אפשר.

ממה מורכבת מערכת העיכול

מערכת העיכול שלנו מורכבת מסידרה של איברים חלולים ואיברים שאינם חלולים היוצרים ביחד את המערכת. האבירים החולילים שיוצרים את צינור העיכול הם : הפה- הוושט – הקיבה – התריסריון – המעי הדק – התוספתן – סיגמואיד -חלחולת – המעי הישר שזה הרקטום – ופי הטבעת.

מאיברים לא חלולים שסופחו לצינור העיכול : בלוטות הרוק ומיצי קיבה – כבד ולבלב המחוברים על ידי צינורות ותעלות. ובנוסף החלק הביטני של מערכת העיכול העטוף בצפק.

מערכת העיכול בתור המוח השני

המוח הוא האיבר המרכזי האחראי למחשבות ולרגשות שלנו, ומוח מעורב גם בפעולה של מערכות אחרות, בניהם גם מערכת העיכול. מערכת העיכול מקבלת מסרים מהמוח, הקובעים את אופי פעילותה ואת כמות הדם המוקצית לתהליכי העיכול. אבל לא רק המוח משפיע על מערכת העיכול, אלא גם מערכת העיכול משפיעה על המוח! לכן בין היתר מערכת העיכול נקראת המוח השני. והוכח שמערכת העיכול משפיעה על קצב התבגרות וההזדקנות ,על מצב נפשי, על בריאות הנפש ,על מחלות מוח וגם משפיעה על התחושות והמצב הרגשי שלנו. 

90% מהסרוטונין בגופנו מיוצרים ומאוחסנים במעיים. *הסרטונין הוא מוליך עצבי החיוני לתפקודים מנטליים בריאים. 

מערכת העיכול ותפקודים מנטאליים

התקשורת שבין המעי למוח והפוך נקראת “ציר המעי-מוח״, והיא מתקיימת דרך חיידקי המעיים ובאמצעות המערכת ההורמונלית ומערכת העצבים. רק כדי להבין עד כמה מפותחת מערכת העצבים שבמעיים, היא מורכבת מכ 500 מיליון תאי עצב שמצפים את כל איברי מערכת העיכול. 

השפעת חיידקי המעיים על תחושת השלווה והנחת

גם היכולת להרגיש שלווה ונחת קשורות למערכת העיכול ולהרכב חיידקי המעי, ממחקרים שבדקו את הרכב המעיים של נזירים המתרגלים מדיטציה עמוקה נמצאו אוכלוסיות חיידקים המקושרות לרמות נמוכות של לחץ ודיכאון. לעומת זאת באותו מחקר השתתפו אנשים המתגוררים באותו האזור כמו הנזירים, אך לא מתרגלים מדיטציה ושם לא נמצאו אוכלוסיית חיידקי המעי הללו . 

בעיות בעיכול כהזמנה להתבוננות

כאשר צצות בחיינו בעיות ומחלות במערכת העיכול או הקשורות בה כדי דבר ראשון שנתבונן : מה אנחנו לא מצליחים לעכל בחיינו? האם יש משהו שאנחנו לא יכולים לעכל ?

סיפור הריפוי האישי שלי

חזרה לתחילת המאמר, שבו שיתפתי אתכם על קושי שחוויתי במשך שנים במערכת העיכול שלי. בראייה לאחור, בהמשך שנים רבות וזה התחיל שנים ספורות לפני שמלאו לי 30, כל פעם שהייתי במערכת יחסים שהייתה לי לא מדויקת, מערכת העיכול שלי הייתה מגיבה. 

סוף שנות העשרים הלחיצו אותי רציתי משפחה וזוגיות וזה עוד לא קרה ולא נראה באופק. הדבר הזה יצר אי שקט בתוכי וחיפוש.

הקונפליקט האישי שלי היה רצון העז בהקמת משפחה, אך ככל שהשנים חלפו התחלתי להתפשר על מערכות יחסים פחות מתאימות מתוך המטרה להקים לי בקרוב משפחה משלי. 

כאשר במודע זו הייתה החלטה שהייתי בשלווה איתה, במקומות העמוקים בתוכי זה היה משהו בלתי ניתן לעיכול.

ברמה עמוקה בתוכי לא יכולתי לעכל את הרעיון של להקים משפחה עם בן זוג שאינו מדויק עבורי. וכל פעם מחדש במעמד הזה צצו בגופי בעיות קיבה נוראיות, והייתי נופלת למשכב. 

כאשר רגע לפני גיל 40, שהייתי בזוגיות רצינית זה שלח אותו לחצי שנה של כאבים איומים, שלא נפתרו עד שלא חוויתי פרידה מבן הזוג הלא מתאים.

הגוף מרפא אותנו דרך ההפרעות והמחלות שלנו

כאשר יש משהו בחיינו שמפריע לנו ומטריד אותנו ואין לנו מה לעשות לגביו, זהו קונפליקט רגשי שאיננו מצליחים לפתור זה גובה מחיר מהמערכת הביולוגית שלנו. 

למעשה הדבר המשמעותי ביותר עבורנו הוא הרגש. 

איך שאנחנו מרגישים משנה ומשמעותי בחיינו, וגם כאשר אנו בוחרים לא לראות או להתמודד, זה לא נעלם מעיני הגוף שלנו.

הגוף לא יכול לפתור את הבעיה מחוצה לו ולכן פותר את הכל מבפנים, ולכן כאשר מופיעה בעיה, הפרעה או מחלה היא למעשה פתרון או אפילו ריפוי של הגוף לקונפליקט רגשי.

קונפליקטים ביולוגים שיוצרים קשיים בעיכול

אלה הדוגמאות לקונפליקטים ביולוגים שיוצרים קשיים בעיכול, לפי הרפואות שחוקרות ביטויים גופניים כפתרונות ביולוגיים : 

  • אני לא יכול לעכל משהו בחיי – יכול לחול על כל מערכת העיכול 
  • אני לא יכול.ה לסלוח / אני מחזיק.ה ב/ אני תקוע.ה עם זה – המעי הישר, הרקטום
  • אני לא יכול.ה לקבל את זה / לא יכול.ה לספוג או להטמיע / הייתי רוצה לשטוף את זה מחיי – מעורר מחלות של המעי הדק
  • חשבתי שיש לי את זה אך זה נעלם / אני לא יכול.ה לבלוע את זה – מחלות של הוושט
  • אני לא יכול לעכל את זה – אם זה קונפליקט מהזמן האחרון, הקשור במשפחה – יכול לעורר מחלות קיבה
  • אני לא מסוגלת לעכל את אותו דבר ישן ולא רצוי – מחלות של מעי הגס

ועכשיו לפרקטיקה – טיפול עצמי בבעיות במערכת העיכול

כשאתם באים לטפל בעצמכם בבעיות במערכת העיכול תוכלו לפעול בכמה צעדים פרקטיים

  1. דבר ראשון בדקו מה היה בחייכם כשהבעיה צצה ? מה מבין הקונפליקטים שכתובים פה הופיעו והשפיעו על חייכם, כשהבעיה הופיעה לראשונה ? הזמן שבה הופיעה הפרעה או המחלה הוא משמעותי, נסו  להיזכר מה קדם לו.  שאלו את עצמכם מה באמת הרגשתם, וזיכרו- רק האמת משפיעה. 
  2. ברגע שמצאתם את הקונפליקט עשו התבוננות. התבוננות אומרת להסכים לראות את זה, בלי לשפוט לתקן או לשנות, רק להסתכל על זה באופן ישיר, ומתוך הבנה ואהבה לגוף שלכם שמבחינתו יצירת הבעיה היא למעשה הפתרון.
  3. תוכלו לכתוב מכתב למוח שלכם, בנוסח דומה לזה ״מוח שלי אהוב ומופלא אני מעכשיו בוחר.ת לטפל בקונפליקט בעצמי ומבקש.ת לשחרר את הבעיה במערכת העיכול מלפתור עבורי את הקונפליקט הזה.

מצורף למאמר זה הרצאה לעובדי גוגל של רופא שכתב רב מכר על הריפוי העצמי בצורה זו, מוזמנים https://youtu.be/0VyH1laOd2M

לסיכום

בעיות בעיכול לא מצביעות רק על קושי פיזי, אלא גם רגשי. ומגלות את הקונפליקטים הרגשיים העמוקים שהאדם חווה, ואת התהליכים הביולוגיים המתרחשים בגופו כתוצאה מהם. ההבנה הזו יכולה להצביע על דרכים חדשות לטיפול והתמודדות עם המחלה.

אם אתם סובלים מקשיים בעיכול אשמח לסייע לכם לטפל ולרפא את עצמכם

אתם מוזמנים לשתף אם יש מישהו שלדעתכם יכול להיעזר במאמר הזה,

גם אם זה רק מישהו אחד, שיתוף המידע כבר סייע לאנשים לרפא את עצמם. 


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים