קטגוריות
אימון עצמי חיבור לקסם הפנימי טיפולים תרגול רוחני

טיפול רגשי רוחני

טיפול בכוח הריפוי הפנימי – טיפול רגשי רוחני

טיפול בכוח הריפוי הפנימי הוא טיפול רגשי רוחני. הטיפול הרגשי הרוחני מתחיל בהבנה שהחיבור בין הרוח לאדמה, לקרקע ולחומר הוא בלתי נמנע. זהו חיבור שמתרחש לא רק במציאות הפיזית שבה אנו חיים, אלא גם במציאות הרוחנית שאנו חווים.

אנו מרגישים את העולם שמעבר למציאות המוחשית דרך החלומות שלנו, דרך סינכרוניות, ודרך תחושות וחוויות שאינן מוסברות במונחים רציונליים. 

אם היינו אמורים להיות רוחניים בלבד, לא היינו מתקיימים בעולם חומרי. ולהפך, אנו יצורים פיזים אך עם פנימיות רוחנית, ואנחנו נמצאים בתוך גוף איך אנו נשמה, והחיבור לנשמתינו נמצא במרכז הלב הפועם שלנו. הכתב כי הנקודה הסינגולרית שנמצאת בליבנו היא המפתח לכל הגלגולים והאקשה.

הסיפריה האקאשית היא מונח שמתאר את המאגר הכולל של כל הזיכרונות של כל מה שהתקיים ומתקיים. כל מחזורי החיים מתועדים בה. כשאנו יודעים דברים מבלי שלמדנו אותם, זהו תוצר ישיר של היותנו חלק מהמארג האנושי. קרל יונג, הפסיכולוג המפורסם, קרא למאגר הזיכרונות הזה “תת מודע קולקטיבי”. זהו מאגר של זיכרונות ותחושות שאנו חווים במשותף מתוך כחלק מהמין האנושי.

הטיפול הרוחני 

הטיפול הרוחני מאפשר לחוות באופן מודע קצת מהדבר הזה שנמצא בתוכנו, אותו חלק גדול יותר תת מודע קולקטיבי, המקום שבו כולנו אחד.

ולחוות חווית הקורות דרך סוג מסויים של מדיטציה, שהיא כלק מטכניקת ״כוח הריפוי הפנימי״ המאפשרת הרחבת תודעה- מה שנקרא ״חלימה ערה״- דרכה ניתן להגיע למצב שבו חולמים במצב ער לחלוטין. 

המוח עובר לגל מוחי זהה לגל המוח שנדרש בזמן השינה כדי שנחלום, הגל המוחי הזה שנקרא בשפה מדעית גל n2- תטא, ובו ניתן לחוות ראיית חזיונות המלווים בחוויה חושית.

כמובן ללא שום עזרים חיצוניים, אלא רק על ידי הדרכה מדיטטיבית כפי שנעשה עוד מימי הזמן העתיק, בעולם השיבטי, במזרח, ואף ביהדות אצל המקובלים ומצויין עליו בקבלה, וגם בספר יצירה שנכתב על ימי אברהם אבינו וקדם לתנ״ך ובכתבים מסויימים.

החיבור בין הרוחני הרגשי בטיפול 

הטיפול הרגשי הרוחני מתחיל בהווה. אנו נזרקים הלוך ושוב לעבר ולעתיד במחשבותינו, אך כאשר אנו עושים זאת, אנו יכולים להתרחק מהווה ולהימצא במרחב וזמן אחר. אך זו רק התפיסה שלנו. התודעה הנודדת שלנו מאפשרת לנו לחזור להווה, לרגע הזה, ולהתמקד בטיפול הרגשי הרוחני.

החיבור בין הטיפול הרגשי לטיפול הרוחני מאפשר לנו להתמקד באדם באופן מקיף ומשולב, ולא רק בגורמים הפיזיים או הנפשיים שלו.

זה מאפשר לנו להביא את האדם להבין ולחוות את עצמו באופן מעמיק, להתמקד במהותו האמיתית, במה שהגוף אומר לו, במה שמתבטא דרך הבריאות, החווויות הרגשיות שלו והמציאות שהוא חווה, לא רק בתסמינים שהוא מציג.

הטיפול הרגשי 

הטיפול הרגשי מתמקד בהקשבה לתחושה המורגשת בגוף, בהרגש הפיזי התחושתי המשתנה. 

כאשר רוצים לאפשר לרגש להשתנות ולהשתחרר הדרך הטובה ביותר היא להרגיש אותו. אותו דבר חל על כאב פיזי ועל כאב ריגשי באותה המידה. כשנחווה משהו ברגש בלי לנתח או להגיד לעצמנו דברים על זה דברים במחשבה, אלא רק נחווה רגשית – נראה שזה מקבל כמו מקום בתוכנו ומתחיל להשתנות יותר מהר ממה שזה היה משתנה לולא עשינו זאת, כך גם בכאב פיזי.

יש לי דוגמאות רבות על אנשים שהגיעו לקליניקה עם גב כואב ותפוס או עם כל כאב גוף נוראי ויצאו בלי כלום רק דרך זה שהם הרגישו את מה שהגוף נתן להם להרגיש בלי לחשוב על זה ומבלי לנתח.

אני מאמינה שזה קורה בגלל שכשאנו מרגישים דברים שונים במהלך חיינו, הרגשות שלנו לא נחווים רק בלב, הם נחווים בכל התאים בגוף. 

תנועה של המערכת הרגשית 

לעיתים בסיטואציות המהוות כמו עומס על המערכת הרגשית שלנו, אנו מייצרים איזה עמעום תחושתי ולא חשים מה שקורה לנו בגוף, אנו במחשבות או בחוויה.

וגם עם עולות כל מיני תחושות פיזיות לא נעימות או קשות, אנו מתעלמים ולא עוצרים ומרגישים את מה שהגוף נותן לנו להרגיש.

וכאשר אנו לא נותנים לעצמנו להרגיש את הרגשות שלנו הם יכולים להשאיר בנו איזה חותם, בגוף הפיזי. 

הגוף כמו מכיל זיכרון של החוויה הרגשית שחווינו וכאשר הזכרונות כואבים, מטלטלים או טראומטיים הן יוצרות עומס על מערכות הגוף באותה מידה שהם משפיעים על המערכות הנפשיות והרגשיות שלנו.

ניתן לטפל בשני הדברים במקביל. בכאב הגופני וההשפעות הנפשיות והרגשיות המחלישות – דרך הרגשת החותם הפיזי, ונתינת מרחב לתחושות המורגשות בגוף. לאפשר לגוף לתת לרגש להיות מורגש פיזית ולהשתחרר ולעבור דרכו טרנספורמציה.

החותם הפיזי ושחרורו דרך ההסכמה להרגיש את הגוף

הדרך לעשות זאת היא להרגיש את התחושות, ולהיות נוכחים לחלוטין ברגע, בחוויה המורגשת גופנית

ולא במחשבות או דעות עליה, אלא רק בנוכחות הפיזית שהגוף נותן לנו להרגיש.

מכיוון שאם נודד למחשבות את לא ניתן לעשות את העיבוד הזה, שכדי שיתרחש צריך להתמסר לחלוטין להדרכה שהגוף מייצר באותו הרגע, דרך התחושות הפיזיות והחוויות הגופניות המשתנות(במהירות) שהוא מייצר.

שחווים את התחושות שהגוף נותן להרגיש בלי לנתח אלא רק להתמסר להקשבה לחוויה התחושתית נוצר לרוב די במהירות שינוי במצב הנפשי של האדם, ברגשותיו, במחשבותיו, ובדרך שבה הוא מתמודד עם החיים.

תוצרי הטיפול הרגשי הם בפתרון בעיות, בשיפור התנהגויות, ובהקלה על סבל נפשי.

הטיפול הרוחני, מצד שני, מתמקד בחיבור העמוק של האדם לעצמו, למקור החיים, ולמשמעות הגדולה של משהו שגדול מאיתנו, חיובי ואוהב המשפיע על החיים. 

החיבור בין הרגשי לרוחני

החיבור בין הטיפול הרגשי לטיפול הרוחני מאפשר לנו להתמקד באדם באופן מקיף ומשולב. זה מאפשר לנו להבין את האדם באופן מעמיק, להתמקד במהותו האמיתית, במה שהוא פותר ומשחרר דרך חוויות העבר.

זה מאפשר לנו לעזור לאדם להתמודד עם החיים באופן משמעותי ומרגש יותר,

ולא רק להתמודד עם הבעיות שהוא מתמודד איתן ספציפית ברגע זה אלה עם השורש שגרם להיווצרותן.

הטיפול הרגשי רוחני מאפשר לנו לעזור לאדם להשתחרר ממטענים עודפים,

מעומסים רגשיים, לקבל הדרכה וכלים מבפנים להתמודד עם הקשיים של החיים באופן משמעותי ומרגש, להתחבר לחוכמה אינסופית פנימית, למצוא כלים לתחזק את זה,

ועל ידי כך ליצור באופן טבעי דרכים פנימיות לשלווה ואושר עמוקים יותר.


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים