קטגוריות
אימון עצמי טיפול בקושי טיפולים כוח הריפוי הפנימי

טיפול לחיזוק יכולות המכירה

טיפול לחיזוק יכולות המכירה

לשפר את יכולות המכירה דרך טיפול

דרך העבודה שלי לטיפול לחיזוק יכולות המכירה, היא עבודה עם החלקים העמוקים בתודעה.

בטיפול לחיזוק יכולות המכירה, אין לנו צורך בלמידת טכניקות או כלים יותר מאשר עבודה על שיחרור החלקים הפנימיים שבנו המונעים את המכירה.

כאשר יש משהו בחיינו שאנו רוצים ופועלים ומתאמצים לקראתו והוא לא מצליח,

גם שאנו חושבים שאנחנו הכי רוצים אותו בעולם, יש בנו חלק פנימי לא מודע שלא רוצה. הדרך להבין זאת היא להסתכל על המציאות – מה משתקף בחיים הוא מה שיושב בתת המודע.

דוגמא לטיפול לחיזוק יכולות המכירה לאיש מכירות שחש תסכול

לאחרונה הגיע אלי לקליניקה לטיפול לחיזוק יכולות המכירה, אדם שעשה אצלי טיפול רגשי בעבר. הוא כיום בשנות השלושים לחייו איש משפחה ומפרנס מרכזי, הוא במינוס בבנק וחובות עקב כמה השקעות שעשה שנפלו. לאחרונה הוא התקבל לעבודה שיש בה אפשרויות שכר גבוהות דרך עמלות על מכירה. 

נפגשנו בבוקר לפני העבודה והוא שיתף אותי שבחצי שנה האחרונה, מאז שהתחיל את עבודתו כאיש מכירות,

הוא ניסה בכל כוחו, אך לא הצליח לבצע אף מכירה אחת ושהוא חושש להמשך העסקתו, וכתוצאה מזה למתח רב בחייו.

כפי שכתבתי בהתחלה, תת במודע הוא המשיט את ספינת חיינו, ולכן הסיבה לחוסר הצלחה כאשר יש רצון להצליח תמיד ככלל תמצא בחלק הלא מודע שלנו.

תת המודע מגן עלינו 

תת מודע הוא בעדנו אחראי על הישרדותנו ומגן עלינו, ולכן אם יש משהו שתת המודע חוסם זה בדרך כלל בעל סיבה שמשמעותית יותר עבורנו מאשר הדבר שרצינו להשיג. כאשר אותו מטופל השתדל מאוד ולא הצליח למרות שהיו לו כל הכישורים הוא הרגיש שניפגע לו הביטחון, כמו שקורה בדרך כלל שאנו פועלים רבות למטרת משהו ונכשלים להשיגו.

חיזוק הביטחון העצמי דרך עבודה עם תת המודע

הביטחון העצמי הוא תחושה פנימית של יכולת להתמודד עם החיים ואת האתגרים שהם מציבים לפנינו. זהו גורם מרכזי ברווחתנו הנפשית והרגשית. כאשר הביטחון העצמי שלנו נמוך, זה יכול להשפיע על כל אזור בחיינו, מהיחסים שלנו ועד לביצועים בעבודה או בלימודים. תת-מודע שלנו משחק תפקיד מרכזי בביטחון העצמי שלנו. התפיסות, האמונות והתחושות שאנחנו מחזיקים בתת-מודע שלנו יכולות להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנחנו רואים את עצמנו ואת העולם שמסביבנו. מפגש עם תת המודע יכול לעזור לנו לחשוף את האמונות השליליות שאנחנו מחזיקים על עצמנו, להבין את מקורן, ולהחליפן באמונות חיוביות ותומכות.

חשיפת מה שמנהל אותנו בתת המודע דרך חקירת המחשבה

אחת הדרכים לעקוב אחרי הלך המחשבה הלא מודעת או המודעת בחלקה, היא דרך פשוטה של שאלות קיצון- ״מה הדבר הכי נורא שיקרה כשזה יקרה?״ או לחילופין ניתן לשאול ולקבל את התשובה מהקצה השני של סקאלת אוטוסטרדת המחשבות – ״מה הדבר הטוב ביותר שיקרה כשזה יקרה?״ ולהמשיך משם בשאלות ״ואז מה יקרה- ושזה יקרה אז מה יקרה אז?״ להגעה אל השורש המחולל את התנועה שאנו חווים במציאות

(אפרט פה בהמשך וגם אתן דוגמא)

אך על מנת לקבל תשובות מדויקות חשוב שהתשובה תנבע מתוכנו ולא מהחלק השכלי המנתח, ולכן בהנחייה של הכלי הזאת אני תמיד מבקשת לענות רק מהפה, מה שיוצא אם יוצא ובמהירות. ולא מהראש ולא מהבטן ולא מהלב רק מה הפה- מה שיוצא, תוך תזכורת שתמיד ניתן לתקן אם יוצא משהו שלא עומדים מאחוריו/ שלא מרגיש נכון או מדוייק וכדומה. 

חשיפת המחשבה הלא מודעת בטיפול לחיזוק יכולות המכירה

אז שאלתי אותו ״מה הכי נורא שיכול לקרות אם תתחיל למכור?״ התשובה שלו הייתה שאין דבר כזה משהו נורא שיקרה אם הוא יתחיל למכור, שזה רק טוב, שהוא ממש היה רוצה שזה יקרה ולכן מתאמץ ועובד כל הזמן, ושזה בכלל מה הביא אותו לטיפול שלנו היום. 

ובכך למעשה נתן שיקוף באופן קלאסי ומדוייק למה שיושב לו במודע, שיקוף לדבר שיוצר את הלחץ ומתח שהוא מתמודד עמם כל יום – ההבדל בין רצוי למצוי בחייו. הקושי הכלכלי שנתקע, חווית פחד מפיטורין וכובד בבית ובעיקר חוסר האונים של לא להשיג משהו שחשב שהוא חייב להמשך התפקוד של והפרנסה של הבית שלו. וכמו שאנו יודעים, לרוב מודע ולא מודע הם הפכים. 

אז הלכתי לקוטב השני (*עבודה עם קטבים היא זהה ומובילה לתוצאות זהות, מבחינת התודעה להיכנס דרך שער הקוטב, על מנת למצוא מה כולא אותנו, תוביל תמיד לבדיוק אותה הנקודה),

ושאלתי אותו ״מה הכי טוב שיקרה אם תצליח למכור?״ והתשובה שלו הייתה אני אוכל להישאר בעבודה, אז שאלתי אותו – ״ואז מה יקרה?״ אוכל להתקדם בעבודה ולעבוד יותר שעות. ״ואז מה יקרה? ״ אפרנס את הבית דרך העבודה הזאת ואתקדם בה, ״ואז מה יקרה?״ אראה את הילדים אפילו פחות ממה שאני רואה עכשיו (שזה רק בהרדמות) ולא אוכל למצוא עבודה חדשה שמאפשרת להיות יותר זמן בבית ולפגוש יותר את הילדים, או לעשות את הדברים שאני אוהב.

הרגש הדומיננטי הוא הקובע- גם אם לא נבחין בכך

מבחינת תת המודע, הרגש הדומיננטי ביותר הוא הקובע. המטופל חש שהוא מפספס זמן יקר של להיות עם ילדיו שעדיין פעוטות, זמן שבעומק הדברים יותר יקר וחשוב לו יותר מהעבודה, ובכלל היה מעדיף מלכתחילה לעבוד קרוב לבית על מנת לבלות איתם יותר זמן, ולפנות זמן לעצמו ולתחביבו ולחייו. 

אך בפועל עקב הקושי והדחק הכלכלי הוא חיפש עבודה שמשתלמת יותר בשכר, ומצא את זו שדורשת נסיעות ארוכות וימים ארוכים.

במודע הוא התייסר על כל מכירה שפספס, ולחץ שכר הדירה וההוצאות השוטפות שלא עמד בהן התישו אותו, זה קרה בזמן שבמקביל בלא מודע שבתוכו, הוא ייצר חסימה מפני למכור, וזאת על מנת שיוכל לעשות את מה שהכי חשוב לו בחייו להשקיע זמן עם משפחתו ועם עצמו. 

מודע, לא מודע וגורל

מי שמשיט את ספינת התודעה זו הלא מודע, היות שמכיל את רוב רובה של ההכרה. וכאן בסיפור של המטופל הזה, על אף שבמודע עשה מאמצים אדירים הוא לא הגיע לתוצאות הרצויות. ולמרות כל מה שאמר וחשב בתוך תוכו, שהוא רוצה למכור ולהתקדם בעבודה, במקביל- בלא מודע- זה לא היה מספיק שווה את המחיר שהוא שילם, ולכן הוא היה חסום מבפנים. כפי שאמר קרל יונג: “עד שלא תהפוך את התת מודע שלך למודע, הוא ינהל את חייך, ואתה תקרא לזה גורל”.

הדרך מכאן הפכה קצרה היות ״ומה שאנחנו רואים לא יכול לנהל אותנו מבלי שראינו אותו״ שוב הוא לא יכל שלא לראות את סדר העדיפויות הפנימי. הוא הבין שכדאי לו להיות קשוב למה שבאמת משמעותי עבורו ולהשקיע יותר זמן, ומתוך בחירה מודעת, מתי שהוא יכול, לפנות זמן להיות עם הילדים ולתעדף זמן איתם, להשקיע בעצמו בדברים שהוא אוהב. ובעיקר לראות שהוא יכול למכור ולא לאבד את עצמו בזה, ליצור איזון -בית -עבודה, שלא קורס או מתאדה שיש אתגרים כלכליים.

הדרך הקצרה לריפוי העצמי

החשיפה של מה שמנהל אותנו, גם משחררת אותנו מחוסר האונים – וגם עוזרת לנו לעלות לשלב מפותח יותר במציאות שלנו ובהתבוננות על חיינו.


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים