קטגוריות
חיבור לקסם הפנימי טיפולים כוח הריפוי הפנימי ריפוי עצמי

טיפול בבעיות עור

תפקידי העור ודרכי טיפול בבעיות עור דרך פתרון קונפליקטים רגשיים

לעורנו המון תפקודים, הוא מרגיש, מעכל, סופג, מנטרל ואפילו נושם – ברפואה הסינית מחשיבים אותו לריאה שלישית. למעשה העור הוא איבר שלם בפני עצמו, האיבר הגדול ביותר שיש לנו.

העור שלנו הוא לא רק האיבר הגדול ביותר בגוף האנושי, אלא גם הקו הראשון של הגנה מפני חדירת מחוללי מחלות וחומרים פוטנציאלית מזיקים לתוך הגוף.

כאשר העור שלנו נשרט, מזוגג או נכווה, הגנתו החיונית מתערערת, מה שמאפשר לסכנות להתקרב לגוף שלנו.

העור שלנו הוא השכבה המפרידה אותנו מהעולם והחותמת את הגבולות של גופנו, דרכו המגע שלנו עם העולם. לכן כאשר מופיעות בעיות בעור ניתן לפתור דרכן בעיות רגשיות, מודעות ולא מודעות בחיים.

עיקר הקונפליקטים הרגשיים שמתוכם נוצרות מחלות, בעיות, והפרעות בעור, שייכות ברובן הגדול לפרידה, היפרדות ונפרדות. אבל לא רק, גם לכלוך(מכיוון שהעור מגן עלינו, היות והוא השכבה החיצונית שלנו – מה שמתלכלך), הגנה, וירידת ערך עצמי אסתטי.

רפואה חדשה וטיפול בבעיות עור

ד”ר האמר שהיה חוקר מוח ופיתח את הרפואה החדשה, חקר וגילה את הידע הזה, והראה שכל הפרעה או מחלה מופיעה באותו חלק במוח המחובר בדיוק מושלם על החלק בגוף המסביר את הקונפליקט שיצר את מה שהביולוגיה מנסה לפתור.

כך גם בעור, העור מורכב משלוש רקמות שלכל אחת מהן יש חיבור לקונפליקטים רגשיים שונים, מכיוון שמחוברת לחלקים אחרים במוח. לכן בבואנו לטפל בבעיית עור שלנו נוכל לסווגה ולהבינה גם לפי הרקמה שבה היא מופיעה:

*האפידרמיס – שכבת התאים העילית,החיצונית של העור. (במוח-האקטודרם) – קונפליקט של פרידה.

*דרמיס- שכבת העור הפנימית הנמצאת מתחת לאפידרמיס, רקמת החיבור בין האפידרמיס להיפודרמיס), השכבה האמצעית. (במוח – המזודרם הישן)- קונפליקטים הקשורים לחוויה “מלוכלכת” מוכפשת וגם קונפליקטים הקשורים בהגנה.

*ההיפודרמיס- השכבה התת עורית.(במוח -המזודרם החדש)- קונפליקטים של פיחות עצמי אסתטי.

למה מחלה היא בעצם ריפוי ותוכנית ביולוגית חכמה לשחרור רגשי?

המחלה היא למעשה תוכנית ביולוגית מיוחדת ובעלת משמעות, אשר הופעלה כתוצאה מקונפליקט שחווה האדם, ומטרתה לעזור לאדם להתמודד עם אותו קונפליקט. מה שאנחנו לא מצליחים לפתור בחיים וברגש, הגוף רוצה לפתור עבורנו בדרכו.

היו אצלי בקליניקה מקרים רבים בהם אנשים ריפאו את עצמם מבעיות עור, כאשר אחת הנפוצות שאני פוגשת היא הפסוריאזיס.

שני קונפליקטים לא פתורים של פרידה

פסוריאזיס בעצם יושבת על שני קונפליקטים של פרידה כאשר הופעת הפסוריאזיס תתקשר לקונפליקט השני, משמע שנוכל להבין איזה קונפליקט של פרידה הגוף פתר, דרך זה שנתבונן במה שחווינו לפני התפרצות הפסוריאזיס. ואז ללכת אחורה ולהבין מהו הקונפליקט פרידה חמור שלא הצלחנו להתמודד איתו בעבר.

יכולה להגיד מניסיון מקצועי שראיתי ניסים דרך זה, ממש דרך ההבנה של הקונפליקטים והתבוננות עליהם הפסיקו לצאת לאנשים פצעי הפסוריאזיס ולא שבו לצאת, מכיוון שבעצם ההכרה ונתינת המקום והמשמעות הגוף לא היה צריך לפתור את הקונפליקט אלא האדם דרך המודעות ושימת הלב לכאב וגודל הקונפליקט חולל שינוי וריפוי עצמי.  

למה הגוף מייצר מחלות והפרעות

כאשר אנו לא פותרים ומצליחים לתקן או להתמודד מול החוויה הרגשית, ייתכן שתופיע בגופנו בצורות שונות.

מכיוון שכאשר אנו בקונפליקט רגשי שיוצר בנו מצב דחק פיזי, לדוגמא, בלחץ/פחות ישנים ואוכלים וכו’, הביולוגיה שלנו תהיה חייבת לשמור על עצמה. היות והיא ולא יכולה לצאת החוצה ולפתור דברים עבורנו, אז הפתרון הוא פיזי ונחווה כמחלה או בעיה.

איך יוצרים ריפוי עצמי 

כשמשהו משתבש בבריאות שלנו שווה לנו שנתבונן במה קרה לפני, רגע לפני שפרצה ההפרעה או המחלה, מה חוויתי? מה היה בחיי? עם מה התמודדתי בחודשים שקדמו לפרוץ ההפרעה?. דרך זה נקבל רמזים או קווים מנחים להתבונן במה בדיוק מדובר ומה הגוף פותר.

כי בעצם ההבנה והתעוררות להקשבה למה נפתר מבחינה ביולוגית, ניתן לשיגיע ריפוי פיזי מתוך הגוף ובלי עזרים חיצוניים.

שיש התבוננות ניתן לשחרר את הגוף מהצורך לפתור זאת עבורנו, מספיקה מודעות עמוקה, הבנה. הרגע הזה שהאסימון נופל והמנורה מעל הראש נדלקת, וקווים מתחברים ותובנות מגיעות אחת מהשנייה כמו דומינו. באותם רגעים שההבנה היא לא רק מלראות, אלא גם מלהרגיש, היא הופכת תבונה.

מהמקום שאני מתבוננת על הדברים- גם לזה אני קוראת הילינג מתוך חוכמה. חוכמה היא מעלה מרפאת, המאפשרת ראייה רחבה, ומתוך זה הרבה שחרור.

ההבנה עצמה מאפשרת לנו לשנות את המשמעויות שנתנו, לבחור איזה משמעות לתת, איזה פרשנות או תפיסה תטיב איתי. לקחת החלטות ופעולות שיטיבו עם חיי. לבחור במה שהגוף מסמן לי, לחזק את עצמי.

עבודה תודעתית – טיפול בבעיות עור וצמיחה חדשה

שאנחנו מטפלים בבעיות עור – בין אם זה פסוריאזיס, אקזמה אפילו עד רמה של אקנה, הרפסים, שושנת יריחו, הרפס זוסטר, ויטליגו וכל מחלות העור- שווה שנצלול פנימה לתוככי התודעה.

עבודה תודעתית מביאה לתוצאות מהירות וחזקות ומשמעותיות לאורך זמן. איתה לא נפתרת רק הבעיה הגופנית פיזית, אלא גם השורש שייצר אותה.

כאשר אנו נרפאים מבעיית עור שלנו מתוך ההבנה של מה היא “פותרת” אנו יכולים לרפא חלקים עמוקים בחיים שלנו. הבנת הבעיה יכולה לתת הסבר על מקורה ומשם הדרך לריפוי יכולה להיפתח.

לא תמיד קל לעבוד לבד על עצמנו, מכיוון שמה שהחלק שייצר את המחלה הוא חלק לא מודע, שככל החלקים הלא מודעים מטרתו להישאר כזה. לכן מאתגר יותר לטפל בעצמנו עם הרפואה הזו, מאתגר אבל אפשרי.

לסיכום

אם אתם סובלים מבעיות עור אשמח לסייע לכם לטפל ולרפא את עצמכם

אתם מוזמנים לשתף אם יש מישהו שלדעתכם יכול להיעזר במאמר הזה,

גם אם זה רק מישהו אחד, שיתוף המידע כבר סייע לאנשים לרפא את עצמם. 


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים