קטגוריות
הגנה פנימית טיפול בכאב טיפול בקושי עבודה עצמית ריפוי עצמי

טיפול בדלקת חניכיים

במאמר זה אסביר על דלקות חניכיים, מה גורם להן, מה הנזקים הנוספים שהן מייצרות, מה הטיפול הקונבנציונלי שהרפואה מציעה לטיפול בהן וגם מה מסמלות דלקות החניכיים, מה הגוף פותר דרכן – מה הסיבה העמוקה שהגוף ייצר אותן, ואיך דרך פתרון הסיבה נוכל גם להשתחרר מהן וגם לשפר את איכות חיינו.

מי סובל מדלקות חניכיים

דלקות חניכיים הן מהמחלות הנפוצות והמטרידות ביותר בעולם המערבי. והן נחשבות כגורם המרכזי לאובדן השיניים בקרב מבוגרים. 

הגורם הפיזי להיווצרותן של דלקות חניכיים

דלקות ומחלות של החניכיים מתפתחות כתוצאה מהצטברות של רובד חיידקים, המכונים פלאק, על החניכיים. החיידקים אלו מגרים דלקת ברקמה, שמתנפחת ומגרה דימום. המחלה הנפוצה והקלה ביותר של החניכיים היא דלקת החניכיים, או Gingivitis, שהיא דלקת מקומית והפיכה שלא מזיקה לרקמות התומכות בשיניים. מכון דווידסון למדע פירסם כי כ-90% מהאוכלוסייה יחוו מצב זה במהלך חייהם.

במצב של חוסר בטיפול בדלקת חניכיים היא עלולה להתפתח למצב שבו הדלקת מגרה נסיגה של החניכיים ומזיקה לרקמות החיבור ולשכבות העצם התומכות בשן. כתוצאה מכך נוצרת תופעה של התרחבות בין השיניים לחניכיים. שכאשר איננה מטופלת היא עלולה לגרום נזק משמעותי לשן, עד כדי צורך בעקירה.

הדלקת מתפתחת בעיקר בשל חוסר בהיגיינה דנטלית מספקת, ושיפור בהיגיינה יכול למנוע את התפתחותה כבר בשלבים המוקדמים. אך יש גורמים שמחמירים אותה כגון עישון, סוכרת, שינויים הורמונליים, תרופות שגורמות ליובש בפה, מחלות שמזיקות למערכת החיסון כמו איידס, וגורמים גנטיים. דלקות חניכיים יכולות להיווצר גם עקב מחלות כמו סוכרת ודלקת פרקים שגרונית שעלולות הן גם לגרום לדלקות חניכיים. דלקות חניכיים יכולות להפך לכרוניות כאשר מזניחים את הטיפול בהן. 

מהפה לשאר הגוף – הסיבה שבגללה חשוב לטפל

דלקת חניכיים עלולה להגביר את הסיכון למחלות מערכתיות אחרות בגוף, נחקר ונמצא המון ידע בנושא חשיבות הטיפול בדלקות ומחלות חניכיים, נמצא שייתכן שמה שגורם להתפתחות מחלות, היא נדידת החיידקים מהפה לאזורים אחרים בגוף. חוקרים כיום בודקים על הקשר בין דלקות ומחלות חניכיים לתופעות חמורות כמו סיכון שבץ הגברת הסיכון בתחלואה לבבית, למחלות לב, לסוכרת, ועוד ועוד. אך לפני שאני ממשיכה כאן חשוב לי להזכיר שאפשר למנוע מחלות חניכיים דרך הקפדה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים וטיפול בחניכיים. וכמובן שאם כבר נוצרה דלקת או מחלת חניכיים יש בכך מסר חשוב של הגוף עבורנו וכדאי שנשים אליו לב, ייתכן שהוא יתרום לצמיחה החדשה שלנו.

פתרון קונפליקט רגשי דרך דלקת חניכיים

הגוף שלנו לא טועה ולמעשה כל הפרעה או מחלה נוצרת פתרון לקונפליקט רגשי. המערכת הביולוגית שלנו מושפעת כאשר אנו חווים קונפליקט רגשי בלתי פתיר, המערכת הביולוגית לא יכולה לצאת אל העולם ולפתור את הקונפליקט ולכן היא פותרת מבפנים, ועושה זאת דרך תופעות גופניות. כאשר נבין מה הביולוגיה פותרת עבורנו נוכל לשחרר אותה מלעשות זאת ולחולל שינוי פיזי בגופנו.

קונפליקטים של דלקת חניכיים

את הקונפליקטים הביולוגים והיווצרות מחלות או תופעות גוף נוכל לראות גם בטבע, לדוגמא כאשר נזרוק חתיכת בשר מול תנים הם כולם יירצו לתפוס אותו, אך אלה שלא יצליחו לקבל נתח מהבשר ייראו יותר ויותר מהחניכיים שלהם, זה דומה לקונפליקט דלקת חניכיים. הגוף חושף את השיניים או את שורשיהם כדי להראות ערך לא מודע.

 קונפליקטים שדלקת חניכיים היא הפתרון הביולוגי להיווצרותם:

  1. חוסר יכולת של לתפוס נתח מהחיים שאנו רוצים לתפוס
  2. שהנתח מחיים שאנחנו רוצים לתפוס לא קיים או שהוא וירטואלי
  3. חוסר יכולת להראות למה אנחנו מסוגלים, מהן היכולות האמיתיות שלנו, לרוב בנושא של מציאת שותף/ בן או בת זוג.

פתרון רוחני לריפוי וצמיחה דרך דלקות חניכיים

התבוננו על הזמן שבו הופיעו דלקות או מחלות החניכיים שאתם סובלים מהן, מה היה בתקופה שהן צצו. האם היה קונפליקט פעיל של אחד או יותר ממה שצויין פה למעלה? מה לא הצלחתם להשיג ומאוד רציתם? ההתבוננות הזו לא רק תאפשר לכם להביא לריפוי של החניכיים אלא גם לאפשר מבט חומל ואוהב על העצמי שלכם, על החלקים העמוקים. לחבק את הכאב ולתת לו מקום, לעודד ולחזק את עצמכם על מה שעברתם ולהזכיר לכם שכל עוד אתם בחיים הכל עוד אפשרי ובעזרת שילוב בין רצון לאמונה שלמה הכל עוד יכול להשתנות

לסיכום

אם אתם סובלים מבעיות חניכיים ומהקונפליקטים המובילים אליהן אשמח לסייע לכם לטפל ולרפא את עצמכם

אתם מוזמנים לשתף אם יש מישהו שלדעתכם יכול להיעזר במאמר הזה,

גם אם זה רק מישהו אחד, שיתוף המידע כבר סייע לאנשים לרפא את עצמם. 


כל הזכויות שמורות לכוח הריפוי הפנימי - ענבל פוזנר.


אין להעתיק לשכפל, להפיץ להדפיס או לעשות כל שימוש ללא אישור מראש ובכתב.


תודה :)


תפריט נגישות

error: התוכן שניסית להעתיק מוגן בזכויות יוצרים